9 Eylül 2012 Pazar

Organik Anneye Pratik Bir Öneri



Sevgili yediğine içtiğine dikkat eden anneler … Kış hazırlıkları başladı mı? Turşular, reçeller, konserveler yapıldı, mevsim sebzeleri dipfrize kaldırıldı mı? Bizi takip edenler sanırım bu faaliyetleri es geçmiyordur. Ailesine sağlıklı yiyecekler yedirme çabaları, organik anneler için manevi olarak oldukça tatmin edici, mutlu edici ve nostaljiktir… veeee asla yormaz. J

Geçenlerde rastladığım ve benim oldukça hoşuma giden bir fikri sizlerle paylaşmak istiyorum. Yemeklerinizde ve soslarınızda kullandığınız o güzel aromalı bitkiler, biliyorsunuz taze olarak fazla muhafaza edilemiyor. Kopartıldığında fazla uzun ömürlü olmuyor. Her zaman taze bulundurmak da pek mümkün olamıyor. Halbuki örneğin et pişirirken, kuru biberiye yerine missss gibi taze biberiye koymanın yerini ne tutabilir? Ya da salatanıza eklediğiniz o taze kekiğin burnunuza ve ruhunuza bayram ettiren kokusu ve lezzetini kuru kekikte bulabilir misiniz?

O zaman ne yapıyoruz? Aşağıda resimde çok açık görebileceğiniz gibi; taze baharat/bitkileri alıp, yıkayıp kurutup (buradaki kurutma suyunun süzülmesi anlamında) buz kalıplarına koyup üzerine de zeytinyağı ekliyor ve dondurucuda saklıyoruz. Ne zaman ki kullanmamız lazım geldi, ihtiyacımız kadarını çıkartıp kalıbından yemeklerimizde kullanıyoruz!



  
Ben bayıldım, umarım siz de beğenirsiniz!

Hayatımızdaki güzel kokuların daim olması ve hep neşe getirmesi dileğiyle, sevgiler.

2 yorum:

  1. Ben tam bir organik anneyim ve bu fikre bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asilcim böyle harika fikirler devam edecek..sağol, operim!

      Sil