Bugün bir ayakkabı
kutusu açtım; hazine bulmuş gibi sevindim!
Beni bu kadar
sevindiren ayakkabı Manolo Blahnik değildi.
Beni bu kadar
sevindiren ayakkabı bir PUMA idi.
Bu alışveriş ile, bu
kırmızı üzerinde beyaz pumalı kurumsal kimliği olan ayakkabı markasının, aslında
ne kadar çevreci ve doğa dostu olduğunu da öğrenmiş oldum.
Etkilendim!
Hemen araştırdım ve
güzel şeyler öğrendim hakkında, buyrun paylaşalım :
1924 yılında Almanya’da
kuruluyor. Kurucusu Rudolf Dassler isimli bir Alman. Enteresanlık burada
başlıyor, çünkü Rudolf Dassler’in kardeşi Adolf Dassler de Adidas’ın kurucusu.
İki dünya devi markayı yaratan iki kardeş!
Puma yöneticilerinin Reuters’e
verdikleri bir beyanatta, “sürdürülebilirlik” (bugünkü nesillerin
ihtiyaçlarının, gelecek nesillerin kendi ihtiyaçlarını karşılayabilmelerini
tehlikeye sokmaksızın karşılanabilmesi) kavramının, kendileri için bir mega
trend olduğunu belirten şirket yetkilileri, biodegradable (doğada çevreye zarar
vermeden çözünen) ayakkabı ve giysi yapmanın, hem daha iyi bir dünyaya katkı,
hem de kendileri için rekabet avantajı sağladığını da ekliyorlar.
Biodegradable ayakkabı
ve giysiler, doğada 6 ay gibi kısa bir sürede çürüyor ve gübre haline
dönüşüyor. Sneakerların tabanları doğada çözünen plastikten ve üst kısımları da
organik pamuk veya ketenden üretiliyor.
PUMA’nın sürdürülebilir
üretim yaklaşımında kullandığı, PUMA eco-table’da yer alan ve sembollerle ifade
edilen hususlar aşağıda :
01. Sorumlu üretim,
02. Kar paylaşımı,
03. Geri dönüştürülmüş materyal,
04. Geri dönüştürülebilir program,
05. Doğada çürüyen materyal,
06. Sürdürülebilir üretim süreci,
07. Yenilenebilir enerji,
08. Sürdürülebilir fabrika,
09. Doğa dostu boyama ve/veya baskı,
10. Geri dönüştürülmüş lastik kullanımı,
11. Kromsuz tabaklanmış deri kullanımı,
12. Geri dönüştürülmüş pamuk kullanımı,
13. Materyallerin çoklu kullanımı (poşet vb),
14. Dönüştürülmüş poliproplen (otomotiv sektöründen
tutun da, eşya ve yiyecek paketlenmesinde kullanılan materyallerin hammaddesi),
15. Doğal elyaf kullanımı,
16. Geri dönüştürülmüş kağıt kullanımı,
17. Organik pamuk kullanımı,
18. Pençe izini azaltma (insanlardaki karbon ayak
izinin pençeli hayvanlardaki karşılığı- bu arada ortalama ölçülerdeki bir
köpeğin, bir SUV araç kadar çevreye karbon saldığını biliyor muydunuz?),
19. Güneş enerjisi kulllanımı,
20. Yenilenebilir materyal,
21. PVC içermeyen ürün,
22. Afrika pamuğunu tercih,
23. Barış gününün desteklenmesi,
24. Geri dönüştürülmüş polyester kullanımı,
Kaynakları, hoyrat
kullanmaya devam ederse insanoğlu, yaşadığı gezegenin sonunu çok hızlı bir
şekilde getirecek. Yaşamımızı sürdürebilmemiz için hayati öneme sahip doğal
kaynaklar, nüfus artışı ve hızlı tüketim alışkanları ile hızla tükeniyor. Bunun
bilincinde olmak, çocuklarımıza güzel bir kalıt bırakmak için elimizi çabuk
tutmamız gerektiğini artık anlamak gerekiyor. Bu amaç, herkes ve her kurum
tarafından bir görev haline getirilmelidir. Sosyal sorumluluk bilinci bunu
gerektirir. Kurumlar, kar etmeyi amaçladığı şekilde, bu amacını, insanı ve
doğayı merkezlerine koyacak şekilde revize edecek önlemleri de almalıdır.
Puma, bu amacı görev
edinmiş, öncü kurumlardan biri olarak, takdiri hakediyor. Tüketicinin de bu
takdiri, Puma ürünlerini tercih ederek göstermesi vereceği en iyi karşılık
olacaktır.
Teşekkürler Puma’ya ve
aynı hassasiyeti ve farkındalığı taşıyan ve yaşatan diğer kurumlara..